June 21, 2008

Announcement

May sira ang telepono ko (ang malanding telepono ng nanay ko). Kailangan ko munang ikabit ang aking headset bago ninyo ako marinig. In other words,

be patient.

I love rain. I love waking up to the ticky tock tock of precipitation falling on the roof and the curtain of raindrops outside the window.

Yun nga lang, I'm sick again. I think the toll of travelling from QC to Baguio to La Union to Baguio to QC, then having a 9 to 9 schedule on a certain day, the alternating rain and hot weather, and having backlogs on the 2nd week of class have sapped my good health. I feel better at least.

Travel tips:

1. Nowadays, an ordinary bus charges P72.00 (Baguio to La Union). A Partas bus (aircon) will charge only P55.00 (La Union to Baguio). I don't know when Partas will increase the bus fare. Kaya isipin mo kung gaano kalugi ang pakiramdam ko na umupo sa matigas na upuan habang hinahangin ang buong mukha ko pababa ng Baguio at malalaman na malayong mas mura ang Partas at may umaalis silang bus kada oras! Grrr.

2. Victory Liner has increased fare (Baguio-Manila) from 384 to 450. That's a lot. And they don't have student fare Saturdays and Sundays. Guess why? Wala raw pasok. And guess what? Hindi ako nakaangal. Itinago ko ulit sa bag ko ang aking ID at wala akong nasabi. Dapat pala pag estudyante ka, Lunes hanggang Biyernes ka lang lumabas ng bahay. Mmm, elementary o high school?

No comments: