March 09, 2007

Babasahin para sa mga nanlulumo

Noong isang linggo, gumawa kami ng isang dokumento sa Ipil function room, isa sa mga dormitoryo sa UP. Alas nuwebe na kaming natapos. Ayoko pang sumakay sa taxi (1) kasi alas diyes naman ang huling jeep(2) papuntang Katipunan kaya minabuti kong lumakad mula Ipil hanggang sakayan kasi sabi ni Tere e wala na raw Ikot(jeep na umiikot sa UP). Masaya ako noong araw na yon. Mabagal pa kong naglalakad sa gilid ng Sunken Garden at pasulyap sulyap sa kalangitan para silipin ang mga bituin.

May dalawang bihis na lalaking paparating. May inabot sila sa akin. Wika nila 'Ma'am basahin niyo po.' Nagpasalamat naman ako. Tiningnan ko. 'Babasahin para sa mga nanlulumo'.

*************************

Speaking of sorrow, i attend a weekly small group meeting of girls, oh, 'women', to talk about our walk with God, apply what the Bible says in our lives and pray for each other as well. Our leader shared a practical tip in praying, shared by one of the Pastors if i am not mistaken. Doing it just gives me so much joy and this natural high.

When you pray, choose a Psalm that exalts God (e.g. Psalm 52 onwards). Pray the Psalm. I mean, for instance just thank, exalt God because of what the Psalm says. (e.g. Thank you God that i can trust in you. Thank you that you are my stronghold. I worship you because you are greater than anything in this world.) Just worship God sincerely. After that, tell God that you are quieting yourself, your thoughts to hear what he wants to tell you. It's just a quiet time to communicate, just to hear from him. So pray for an open heart, mind to listen. Of course this is not a spooky thing to expect an audible voice, though that's possible. God may speak through verses you have read in the Bible, or with a strong conviction about doing something. It does not matter how long you do it. It may be 5 minutes or an hour but the important thing is you quiet yourself just to commune with God.

It's really good. Try it.

2 comments:

Chureezee said...

Or sometimes God can speak through someone's blog entry. :) Thanks, Rianne!

(Wala pa rin akong fellowship :( Kasi yung Fridays sa Eastwood, I'm ALWAYS late. Kasi galing pa ako sa Makati. Tapos yung sa CCF pag Wednesday, ayoko, kasi ayoko yung leader kasi kilala ko siya dati. Haha.)

Rianne said...

So malamang ayaw mo rin sa cell group ko kasi andon ako. hehe. kahit late na, kay lang yun or pa refer ka kay apple sa iba sa makati.